čtvrtek 24. prosince 2015

Špaldové vykrajovánky

Vánoční atmosféra pohltila i mě a tak jsem se rozhodla přidat sem recept na tak trochu jiné cukroví. A abych se držela tématu tohoto blogu, je to nejen zdravé cukroví, ale také jsem mu dala příznačný tvar. 

Pečení není zrovna moje hobby. A když už tak se snažím o zdravé pečení. Klasické buchty, koláče, bábovky ráda přenechám našim maminkám, které je rády pečou a podávají na návštěvách.

Jak se dá tedy mlsat, aniž bychom měli špatný pocit, že opět „prasíme“?

Mám tu recept na výborné špaldové vykrajovánky:
  •           150 g špaldové hladké mouky
  •           1 vejce
  •           Půl lžíce třtinového cukru
  •           2 lžíce medu
  •           50g změklého másla

Já peču vždy tak trochu od oka, takže uvedené míry jsou orientační a záleží na vás, jak moc máte rádi těsto sladké. Třtinový cukr se dá nahradit klasickým moučkovým cukrem nebo např. skořicovým cukrem.

Všechny ingredience smícháme a vypracujeme krásné hladké těsto. Toto těsto zabalíme do potravinové fólie a dáme odležet do ledničky cca na 1hodinu.

Poté těsto rozválíme na pomoučeném válu a vykrajujeme libovolné tvary.
Pečeme na plechu s pečícím papírem v předehřáté troubě na 180° cca 8 minut.

Můžeme ihned podávat nebo si s nimi ještě trochu vyhrát.
Po pečení je ještě teplé můžeme potřít rozšlehaným vajíčkem a přidat čokoládovou polevu nebo bílkovou polevu.


Tak dobrou chuť J

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za Váš komentář